Jeżeli opony mają więcej niż dziesięć lat, należy je wymienić.
Opony mogą starzeć się szybciej gdy działają na nie wysokie temperatury i promieniowanie UV, szybciej następuje proces starzenia się opon , a w następstwie zużycia bieżnika opony tracą swoje właściwości przyczepności, drogi hamowania, odprowadzania wody itd.. .
Zaleca się stosowanie odpowiednio z porą roku opon zimowych i letnich.

Nawet na suchej nawierzchni, wolnej od lodu i śniegu, temperatura w zimie jest niższa a opony letnie nie są przystosowane do jazdy w niskiej temperaturze. Bieżnik opony staje się wtedy sztywny .Opony letnie nie mają przyczepności na śniegu ani lodzie , nie odprowadzają błota pośniegowego . W okresie zimowym opony letnie pogarszają również przyspieszenie. Opony letnie mają niski opór toczenia. Powoduje to, że droga hamowania na lodzie lub śniegu jest długa.

Podczas jazdy na zimówkach w warunkach letnich zwiększa się długość drogi hamowania, samochód traci sterowność na zakrętach i zmniejsza się komfort prowadzenia auta. Droga hamowania samochodu na oponach zimowych latem ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania auta może być nawet o 16 m dłuższa niż na oponach letnich.

Zalecamy zmienić opony na zimowe, gdy średnia temperatura spadnie i pozostanie poniżej 7°C.

Opony letnie natomiast należy zakładać, gdy średnia dobowa temperatura jest wyższa niż 7°C.

SZUKASZ PROFESIONALNEGO WARSZTATU W OKOLICY?

Najlepsi mechanicy w Płocku - Warsztat B61

Zadzwoń do nas już dzisiaj.